Sommarsjuka, usch!

Nu var det dags igen. Sommarsjukan har slagit till. Det är mellankillen som har drabbats. Varje år är det likadant. När det har varit varmt några dagar i rad, så kommer detta som ett brev på posten. Usch! Det är inte kul. Han började få ont i magen vid halv 10 idag. Vid klockan 10 började han kräkas. Jag hoppas verkligen att ingen annan i familjen får det.

Annars var midsommarhelgen bra. Det blev mycket jordgubbstårta och grillning. Precis som det skall vara. Just nu förbereder jag mig för att gå och arbeta. Denna omgång skall jag arbeta tre nätter. Jag hoppas att det blir lugna nätter, både här hemma och på jobbet. Idag fick jag inte speciellt mycket sömn. I vanliga fall, inför en arbetsnatt, brukar jag sova tre timmar på eftermiddagen. Men det blev det inte, eftersom ett av barnen blev sjuk idag. De andra två var på stranden med mormor och morfar. De hade en toppen dag. När de kom hem var de mycket trötta och solbrända. Men barnen har inte bränt sig. Det är värre med deras far. Det räcker att han visar sig i solen, så blir han en stoppskylt. Det var axlarna den här gången, som inte klarade solen.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

