Nu är det snart midsommar!

Det känns konstigt att jag har klarat av veckans arbete. Nu arbetar jag inte förrän på måndag igen. Det är lite märkligt att inte arbete under midsommarhelgen. Detta har nog bara hänt de gånger som jag har varit föräldrarledig. I natt och föregående natt arbetade jag ihop med en före detta barndomsgranne. Det är var kul att höra hur hon har det och vad hennes familj gör. Det gör att jag blir lite nostalgisk. Jag brukar faktiskt träffa henne på mitt sommarjobb, varje år. Men det är lika kul när det händer. Under alla timmarna som vi arbetar ihop, så blir det mycket prat. Vi kom in på min utbildning. Hon blev mycket intresserad. Det slutade med att hon sökte till samma utbildning. Jag tror att det kommer att bli mycket bra och läser du detta Helena så skall du veta att jag håller tummarna för dig! Hör av dig om du undrar över något…

Idag skulle det vara fint väder. Det har vädergubbarna sagt, men icke. Det var säkert fint när jag låg och sov. Men dimman börjar rulla in från havet. Precis nu väntar jag på att barnen skall komma hem från sina morförädrar. De skulle ut och fiska idag. Vi får se hur det har gått. De kanske har med sig en storfångst. Men annars har jag tänkt att ha kycklinggryta med ris idag. Oj, nu kom det fina vädret tillbaka.

Framöver ligger nu två grillfester. Vi måste försöka ordna plats, så att alla kan sitta vid bordet. Annars får vi nog ha gående bord och springande gäster. Jag såg att gräset var långt och jag påpekade det för min man. Vi får se om han hinner. Jag har en snäll man. Han brukar klippa gräset, trots att han är allergisk mot gräs. Dessutom måste vi försöka handla idag, till den första festen. Antagligen får jag försöka baka efterrätten när barnen har gått och lagt sig. Jag skall göra chokladtårta som måste göras en dag i förväg. Den är mycket kladdig inuti och har en kraftig smak av choklad. Mums! Vi får se hur mycket vi hinner göra idag.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

