Sommaren är här!

Det är så skönt idag, eftersom nu äntligen skiner solen. Tyvärr är det en kall vind som gör att det inte blir så varmt. Men solen är framme i alla fall. Imorgon kommer nog värmen.

Idag har jag sovit nästan hela dagen, eftersom jag var på introduktion, inför sommarens nattarbete. Det var en mycket lugn natt. Nästan för lugn. När det inte är så många larm på natten är risken stor att sömnen infinner sig. Tiden bara sniglar sig fram. Men det som är positivt med lugna nätter är att det inte blir så stressigt att arbeta. Tur att vi var två i natt. Vi hjälpte varandra att hålla oss vakna.

Barnen fick en tidig morgon idag. Min man lämnade dem på förskolan kl 7. Den stora pojken skickade jag iväg till skolan, när jag kom hem. Han skulle ha en melon med sig idag, för att fira sin födelsedag med de andra barnen i klassen. Den var tung, därför fick jag bära den till klassföreståndaren. Jag hoppas att de gillade den…

Barnens mormor och morfar hämtade dem idag på både förskolan och skolan. Det var för att de inte skulle få en så lång dag och för att jag skulle kunna sova ifred. De brukar älskar att vara hos dem. Tyvärr blir de så bortskämda, när den är där. Men det brukar rätta till sig efter någon dag här hemma. Idag skulle de ut och göra en cykelutflykt. Det tycker alla barnen är kul.

Nu närmar sig skolavslutningen med stormsteg. Jag måste börja planera den och köpa en blomma till den äldsta sonens fröknar. Men sådant arbete tycker jag  är roligt. Dessutom skall det komma några gäster på lördag. Jag undrar vad vi skall bjuda på då? Det blir nog grillat, om nu vädret håller i sig. Vi får se vad det blir…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

