Ny vecka…

Jag förstår inte att helgerna kan gå så fort. Det bästa hade varit om helgen hade varit en dag till. Men antagligen hade jag inte nöjt mig med det, utan jag hade känt för ytterligare en dag till o. s. v. Dessutom var vädret inget bra. Det var muligt och blåsigt. Det är tråkigt när det blåser, eftersom jag tycker att det blir så kallt. Men inför nästa helg har de lovat fint väder. Vi får hoppas att de vet vad de pratar om. Men meteorologerna brukar tyvärr ofta ha fel. Jag brukar titta på de danska meteorologerna, eftersom de har mera rätt än vad de svenska har.

Idag har jag gått på introduktion för ett arbete som jag har gjort i nitton år, fast enbart på sommarlov och andra ledigheter. Men det var kul att vara tillbaka. Det roliga var att till och med de gamla kände igen mig. Det var ovanligt, eftersom många av dem är dementa. Detta visar att det går att nöta in ett nytt minne. Jag och en klasskompis skrev om glömska. Den uppsatsen handlade om Män och kvinnors oro inför glömska. Jag tycker personligen att detta var en mycket intressant ämne.

Denna sommar skall jag arbeta natt. Jag tror att jag skrev det tidigare i bloggen. Naturligtvis hade det varit trevligt med semester. Egentligen känner jag att jag hade behövt det efter detta intensiva läsår. Det har varit mycket nytt att lära sig, nya rutiner här hemma, etc. Men pengar måste flyta in för att livet skall bli drägligt och för att vi i familjen skall kunna unna oss något. Det är därför som jag satsar på en nattjänst över sommaren. Det passar oss i familjen och jag kan känna att jag är lite ledig också. Vi får se hur det går för vår minsting. Hon är väldigt ”mammig”. Det kanske bara kommer att var bra för henne att det bara är pappa som kan ställa upp för henne på natten?! Vem vet? Det blir kanske pappa som kommer att bryta ihop innan sommaren? Vi får hålla tummarna för att det kommer att gå bra.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

